Przejdź do treści

Joanna Łyżwa 2025

Joanna Łyżwa 2025

 

WYDZIAŁ / JEDNOSTKA: CENTRUM JĘZYKOWE S2

 

Języki: polski, angielski

 

 

Obszary działania:

 

  • Adaptacja na uczelni, zwłaszcza dla studentów pierwszego roku
  • Kompetencje prezentacyjne
  • Radzenie sobie ze stresem
  • Rozwijanie umiejętności interpersonalnych
  • Techniki skutecznego uczenia się
  • Wsparcie dla studentów międzynarodowych i osób z mniejszości
  • Zarządzanie emocjami
  • Organizacja nauki i zarządzanie czasem
  • Motywacja do samodzielnej pracy
  • Kompetencje komunikacyjne - skuteczna komunikacja ustna i pisemna
  • Język angielski

Od tutora:

Postrzegam swoją rolę nie tylko jako przekazywanie wiedzy, ale przede wszystkim jako towarzyszenie Tutee w rozwoju akademickim i osobistym. Obszary mojego wsparcia obejmują kilka kluczowych elementów:\r\n-motywowanie do nauki – staram się inspirować, aby Tutee dostrzegł/a wartość w zdobywaniu wiedzy. Ważne jest dla mnie uważne słuchanie potrzeb i dostosowywanie metod pracy tak, by treści były zrozumiałe i angażujące.\r\n-indywidualizacja procesu nauczania – każdy Tutee ma inne predyspozycje, dlatego dążę do rozpoznania zarówno mocnych, jak i słabszych stron, a następnie wspólnie możemy wypracować strategie uczenia się, które odpowiadają konkretnym potrzebom.\r\n-rozwijanie umiejętności językowych – szukam różnych sposobów, by ćwiczenia językowe nie były jedynie powtarzaniem schematów, ale okazją do praktycznego doskonalenia komunikacji i swobodnego posługiwania się językiem.\r\n-mogę pomóc w planowaniu nauki, jak rozkładać obowiązki i tworzyć harmonogramy sprzyjające systematyczności, jak unikać prokrastynacji i dzielić większe zadania na mniejsze etapy.\r\n-mogę pomóc w radzeniu sobie ze stresem poprzez techniki redukcji napięcia i lepsze rozumienie emocji. Dzięki temu Tutee może świadomie reagować na trudności zamiast im ulegać.\r\nWreszcie, ogromne znaczenie przypisuję atmosferze – wierzę w aktywne metody nauki oparte na współpracy między Tutee a Tutorem, gdzie otwartość i wzajemne zaufanie pozwalają na skuteczniejsze uczenie się i przełamywanie barier.