WYDZIAŁ / JEDNOSTKA: CENTRUM JĘZYKOWE S2
Języki: polski, angielski
Obszary działania:
- Adaptacja na uczelni, zwłaszcza dla studentów pierwszego roku
- Kompetencje prezentacyjne
- Radzenie sobie ze stresem
- Rozwijanie umiejętności interpersonalnych
- Techniki skutecznego uczenia się
- Wsparcie dla studentów międzynarodowych i osób z mniejszości
- Zarządzanie emocjami
- Organizacja nauki i zarządzanie czasem
- Motywacja do samodzielnej pracy
- Kompetencje komunikacyjne - skuteczna komunikacja ustna i pisemna
- Język angielski
Od tutora:
Postrzegam swoją rolę nie tylko jako przekazywanie wiedzy, ale przede wszystkim jako towarzyszenie Tutee w rozwoju akademickim i osobistym. Obszary mojego wsparcia obejmują kilka kluczowych elementów:\r\n-motywowanie do nauki – staram się inspirować, aby Tutee dostrzegł/a wartość w zdobywaniu wiedzy. Ważne jest dla mnie uważne słuchanie potrzeb i dostosowywanie metod pracy tak, by treści były zrozumiałe i angażujące.\r\n-indywidualizacja procesu nauczania – każdy Tutee ma inne predyspozycje, dlatego dążę do rozpoznania zarówno mocnych, jak i słabszych stron, a następnie wspólnie możemy wypracować strategie uczenia się, które odpowiadają konkretnym potrzebom.\r\n-rozwijanie umiejętności językowych – szukam różnych sposobów, by ćwiczenia językowe nie były jedynie powtarzaniem schematów, ale okazją do praktycznego doskonalenia komunikacji i swobodnego posługiwania się językiem.\r\n-mogę pomóc w planowaniu nauki, jak rozkładać obowiązki i tworzyć harmonogramy sprzyjające systematyczności, jak unikać prokrastynacji i dzielić większe zadania na mniejsze etapy.\r\n-mogę pomóc w radzeniu sobie ze stresem poprzez techniki redukcji napięcia i lepsze rozumienie emocji. Dzięki temu Tutee może świadomie reagować na trudności zamiast im ulegać.\r\nWreszcie, ogromne znaczenie przypisuję atmosferze – wierzę w aktywne metody nauki oparte na współpracy między Tutee a Tutorem, gdzie otwartość i wzajemne zaufanie pozwalają na skuteczniejsze uczenie się i przełamywanie barier.