Przejdź do treści

III Forum Administracji Akademickiej: Wspólnota, dobrostan i przyszłość uczelni

Data dodania
Kategorie

III Forum Administracji Akademickiej pokazało, jak ważna jest wspólnota osób pracujących w administracji uczelni – ludzi zaangażowanych, kompetentnych i gotowych do dzielenia się wiedzą.

Image

📍 Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
🗓 15–16 maja 2025

SGH III forum
prof. dr hab. Piotr Wachowiak, Rektor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W dniach 15–16 maja 2025 roku w murach Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie odbyło się III Forum Administracji Akademickiej – ogólnopolskie wydarzenie, które zgromadziło pracowników administracyjnych uczelni wyższych z całego kraju. Tegoroczna edycja skupiła się na kluczowych wyzwaniach stojących przed administracją akademicką, takich jak dobrostan pracowników, przeciwdziałanie zjawisku drop-outu oraz cyfryzacja procesów uczelnianych. W gronie uczestników III Forum Administracji Akademickiej nie zabrakło również przedstawicielek Politechniki Łódzkiej. Uczelnię reprezentowały Adrianna Kozłowska, dyrektor Centrum Kształcenia PŁ, oraz Izabela Gołacka z Sekcji Wsparcia Dydaktyki tegoż Centrum. Ich obecność podkreśliła zaangażowanie Politechniki Łódzkiej w rozwój nowoczesnej administracji akademickiej oraz aktywne uczestnictwo w ogólnopolskiej dyskusji na temat jakości kształcenia i wsparcia procesów dydaktycznych. 

SGH III forum
Szkoła Główna Handlowa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dzień pierwszy: dobrostan i przeciwdziałanie rezygnacjom ze studiów

Pierwszy dzień forum poświęcony był przede wszystkim dobrostanu pracowników administracji. W trakcie paneli i warsztatów eksperci z zakresu psychologii pracy, HR i zarządzania personelem omawiali sposoby radzenia sobie z przeciążeniem, wypaleniem zawodowym oraz budowania kultury organizacyjnej opartej na wzajemnym szacunku i wsparciu.

SGH III forum
Zdj. Izabela Gołacka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szczególną uwagę poświęcono również zjawisku drop-outu, czyli rezygnacji studentów z kontynuowania nauki. Uczestnicy forum analizowali przyczyny tego zjawiska oraz dzielili się dobrymi praktykami w zakresie wczesnego wykrywania sygnałów ostrzegawczych i skutecznego reagowania na potrzeby studentów.

 

Dzień drugi: cyfrowa transformacja i umiędzynarodowienie

Drugi dzień forum skoncentrowany był na nowoczesnych rozwiązaniach technologicznych wspierających administrację uczelni. Dużym zainteresowaniem cieszyły się prezentacje dotyczące e-dyplomów, cyfrowych systemów zarządzania dokumentacją oraz narzędzi wspierających komunikację ze studentami.

Ważnym punktem programu była także sesja poświęcona rekrutacji studentów zagranicznych. Uczestnicy wymieniali się doświadczeniami w zakresie promocji uczelni za granicą, obsługi kandydatów z różnych krajów oraz integracji studentów międzynarodowych w społeczności akademickiej.

SGH III forum
Zdj. Izabela Gołacka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wspólnota i rozwój

III Forum Administracji Akademickiej pokazało, jak ważna jest wspólnota osób pracujących w administracji uczelni – ludzi zaangażowanych, kompetentnych i gotowych do dzielenia się wiedzą. Wydarzenie zakończyło się sesją networkingową, która była okazją do nawiązania nowych kontaktów i inspirujących rozmów.

Organizatorzy zapowiedzieli już kolejną edycję forum w 2026 roku – z nowymi tematami odpowiadającymi na dynamicznie zmieniające się potrzeby szkolnictwa wyższego.

 

Izabela Gołacka

Izabela Gołacka